Gud

är med mig när jag är vaken, sover, äter – alltid är Han med mig, är min bästa vän och älskar mig för den jag är. Jag kan alltid komma till Honom med mina bekymmer och bekymren är aldrig för små eller för stora och Han har alltid en lösning, även om det kanske inte är som jag själv tänkt mig.

I gengäld behandlar jag Honom som min bästa vän, pratar med Honom varje dag (bön), berättar för Honom hur glad jag är att få vara Hans vän, lyssnar på Honom och Hans råd. När Han skapade mig var Hans tanke att vi skulle ha en givande relation med varandra med ömsesidig respekt och kärlek. Det innebär bland annat att man litar på att båda menar allvar med sina tankar, känslor och inte kör över varandra.

Hans tanke med alla människor Han skapat är den samma som för dig och mig, därför är Hans längtan stor att alla ska få reda på det. Är du villig att berätta det för dem som ännu inte lärt känna Honom?

Lämna en kommentar